A „Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás” értékesítésére az MNB 2019.12.31-vel írt ki pályázatot. A terméket kizárólag azon Biztosítók értékesíthetik, akik a pályázati kiírás pontjainak maximálisan megfelelnek.
A „Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás” létrehozásának célja, hogy a szerződők számára könnyen érthető, összehasonlítható, a lakástulajdon értékének biztonságát erősítő biztosítási termékek kerüljenek forgalomba.
A „Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás” termék koncepciója biztosítja a termékek egységes feltételek melletti összehasonlíthatóságát, a(z) (kár)ügyintézési határidők kiszámíthatóságát.
A termék főbb jellemzői:
- A Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás (MFO) Alapcsomag elemi károkat, illetve általános, a háztartásokat jellemzően érintő káreseményeket biztosít.
- Az Alapcsomagban foglalt káreseményeket (definíciók, kizárások és mentesülések) az MNB minimum-követelmény jelleggel egységesíti családbarát, zöld és digitális szempontok mentén.
- Kiegészítő fedezetként a lakáshoz közvetlenül kapcsolódó, gyakoribb káresemények is biztosíthatók, amelyek megnevezésükben egységesítettek (például: különleges üveg).
- Az Alapcsomag és az elnevezésében egységesített kiegészítő fedezetek mellett egyéb, egyedi káresemények biztosítására is lehetőség van.
- A díj és az ellenszolgáltatás közötti egyensúly erősítése érdekében az MFO termékek esetében a kárhányad (a veszélyközösség szintjén) minimum 50%.
- A biztosítási összeg (biztosított ingatlan és ingóságok értéke) és a biztosítási díj indexálása (módosítása) egységes módszertanhoz kötött.
- A legnehezebb helyzetekben, egzisztenciát fenyegető károk esetén rendkívüli eljárás alkalmazásának lehetősége választható.
- MNB által előírt, egységes alapterületszámítás.
- A szerződéses feltételek lehetővé teszik, hogy a szerződő 30 napos felmondási határidővel, a naptári negyedév végére a szerződést felmondhatja. (Kivéve a kockázatviselés kezdetét követő három negyedévet, mely esetben a Biztosítónak lehetősége van a felmondást korlátozni /Biztosítónként változó/).
- A kárrendezés ügyfélközpontú, illetve a teljes folyamatában jól nyomon követhető.
- A kárbejelentés, illetve a kárrendezés teljes folyamata digitális csatornán is elérhető.
A termék értékesítését csak néhány Biztosító nyerte el, de a lista folyamatosan bővül.
A BEMBOZ Kft. a piacon engedéllyel rendelkező, az értékesítését engedélyező biztosítók „Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási” termékét kínálja.
Összehasonlítjuk Önnek a Biztosítók által kínált termékeket és segítünk a választásban.